fbpx

Šta bi trebalo da bude u Vašem fokusu pri kreiranju B2B marketing sadržaja u 2020. godini

 

Ponovo je to doba godine! Bombardovani smo člancima o marketinškim trendovima za 2020. godinu. Odlučili smo da podelimo svoje mišljenje na ovu temu i da u tome budemo što kraći (razumemo da ste veoma zauzeti i nemate previše vremena za čitanje). Evo nasih top 3 predloga na temu kreiranja B2B marketing sadržaja u 2020. godini

  1. Kontinuirana upotreba (i uspon) video sadržaja

Prema Institutu za content marketing i MarketingProfz, 64% B2B prodavača povećalo je proizvodnju audio i vizuelnog sadržaja u 2018. godini. Prema najnovijem izveštaju, taj broj je veći za 7% - 71% ispitanika je reklo da su koristili video sadržaj u 2019. U poređenju sa drugim oblicima sadržaja, video sadržaj je nadmašio studije slučaja, infografiku, vebinare i e-knjige. Predviđanja su da će u 2020. godini video sadržaji biti još popularniji, odnosno češće kreirani. Razlog leži u nekoliko činjenica:

  • Google voli video snimke
    Prema DreamGrov-u, 53 puta je veća verovatnoća da se Vaš website prvo pojavi na Google-u ukoliko ima na njemu video zapis. Pošto je Google vlasnik YouTube-a, prirodno je da video sadržaj na sajtu znatno utiče na rangiranje istog na pretraživaču.
  • Video privlači čak i lenje kupce
    Video je najlakši sadržaj za konzumiranje. Nažalost, užurban životni stil nam ne daje puno slobodnog vremena za čitanje, pa se okrećemo mnogo bržem i lakšem načinu da naučimo nešto novo - videu.
  • Video je danas prilagođen pametnim telefonima
    YouTube izveštava da se gledanje videa na mobilnom telefonu povećava 100% svake godine. 90% potrošača gleda video zapise na svom mobilnom uređaju. Broj korisnika pametnih telefona naglo raste, stvarajući naviku gledanja video sadržaja. To je valjan razlog da se video produkcija svrsta na vrhu vašeg marketinškog plana u 2020. godini.

Razmislite o tome da veći deo marketinškog budžeta preusmerite na pričanje svoje priče kroz različite video zapise.

  1. Sadržaj na osnovu podataka

Iako većina markeitng stručnjaka razume moć podataka, oni ipak pokušavaju da donose odluke na osnovu svog osećaja. Da li zato što prikupljeni podaci nisu odgovarajući ili jednostavno ljudi iz marketinga ne znaju kako da ih koristie, dokazano je da se samo mali deo dragocenih informacija prikupljenih različitim alatima iskoristi pravilno za kreiranje novog sadržaja. Oni koji se u 2020. godini fokusiraju na činjenice zasnovane na prikupljenim podacima, moći će da kreiraju sadržaj zasnovan na konkretnim informacijama i da time pruže bolje iskustvo svojim kupcima. Ne zaboravite da uvek slušate svoju publiku i koristite prikupljene podatke kao svoje uši.

Christopher Penn, suosnivač i glavni istraživač podataka u Trust Insights-u, deli sledeće savete o tome kako da poboljšate kvalitet svoje baze podataka. Potrudite se da vaša baza podataka:

  • nema grešaka (proverite slovne greške)
  • ima sve bitne delove (sva obavezna polja su popunjena)
  • ne sadrži nebitne podatke (uključite samo ono što vam je potrebno)
  • može biti korišćena od strane ljudi ali i kompijutera (tako da svi raspoloživi resursi budu uposleni).
  1. Facebook i Instagram priče 

Popularnost ovog formata na Facebook-u i Instagram-u će i dalje rasti u 2020. godini.

Vidimo nekoliko razloga za to: ovaj format je jednostavan za konzumiranje (prelazite prstom levo, desno, dodirnite...); izdavači mogu da objave veliki broj priča i ne brinu oko ometanja feed-ova pratioca; sadržaj je kratak (ili dovoljno dugačak) da zadrži pažnju gledalaca; 24-satni rok trajanja priče omogućava autorima da nastave da proizvode sadržaj.

Dakle, objavljivanje interaktivnih i atraktivnih organskih priča odlično je mesto za fokusiranje u 2020. godini.

Imamo jedan odlišan savet za Vas: u svoje priče uključite interaktivne elemente kao što su ankete, kvizovi, pitanja. Ljudi vole da dodiruju svoje telefone (neka istraživanja pokazuju da to rade preko 2600 puta dnevno). Neki ekstremni korisnici to rade čak dvostruko više od prosečnih - 5.400 puta dnevno.

Kontaktirajte nas ako želite da detaljnije pričamo na ovu temu ili ako Vam je potrebna pomoć pri kreiranju marketing plana za 2020. godinu.