Korak po korak vodič za optimizaciju Vašeg LinkedIn profila
LinkedIn je najbrže rastuća profesionalna društvena mreža koja povezuje preko 7 miliona ljudi širom sveta. Iako je u prošlosti to bilo mesto na kome su se regruteri sastajali sa onima koji traže posao, na kraju se razvio u platformu gde profesionalci iz različitih industrija razmenjuju dragoceno znanje i iskustvo.
Da li ste adekvatno predstavljeni poslodavcima širom sveta? Šta možete učiniti da poboljšate svoje prisustvo na ovoj profesionalnoj platformi? Kako se možete predstaviti kao profesionlac i odlican poznavalac trendova u odredjenoj industriji?
Ovo su 7 jednostavnih koraka koji će poboljšati Vaš LinkedIn profil:
Prve 3 stvari koje ljudi vide kada unesu Vaše ime na LinkedIn (čak i bez gledanja vašeg profila) su:
- Vaša profilna slika,
- Ime i
- Vaš “headline” (podnaslov).
Upoznavanje preko LinkedIn-a je jednako prvom utisku koji ostavite kada se uživo sretnete sa nekim i nema druge šanse za prvi utisak. Zato je veoma bitno da Vaš profil ostavi snažan prvi utisak.
Uverite se da:
- je Vaša slika aktuelna (1-2 godine stara)
- je Vaša slika cela (ne secite pola glave, jedno uvo ili vrat na slici)
- Vaša slika prikazuje samo Vaše lice i ramena
- ne koristite ni jedan filter (ovo nije takmičenje lepote)
- Vaša slika predstavlja ko ste zaista Vi – pokažite Vašu pravu ličnost.
Trebalo bi da koristite svoje pravo ime na LinkedIn-u. Fraze, nadimci, prva slova vašeg imena jednostavno nisu prihvatljivi. Zapamtite, ovo je Vaša digitalna vizit karta i produženi CV - shvatite to ozbiljno.
“Headline” ili podnaslov je prva greška koju većina ljudi napravi kada kreira profil na LinkedInu. Oni obično samo kopiraju svoje trenutne pozicije umesto da podnaslov tretiraju potpuno drugačije. U svetu se svakog jutra “rodi” nov naziv neke pozicije i mnogi od tih naziva su prilično zbunjujući. Zato Vaš LinkedIn podnaslov treba kratko da objašnjava šta konkretno Vi možete uraditi za one koji se povezuju sa Vama. Recite ljudima kako im Vaše znanje i iskustvo može pomoći u poboljšanju njihovog poslovanja. Ovo će biti vrednije i a Vi ćete biti više cenjeni.
4. Rezime – “Summary”
Rezime predstavlja Vašu kratku biografiju. U ovom delu bi trebalo detaljnije objasniti ko ste Vi i naš predlog je da rezime podelite u 4 paragrafa: prošlost (šta ste ranije postigli u karijeri i obrazovanju), sadašnjost (kakav je Vaš trenutni posao i kako pomažete drugima), profesionalna i lična interesovanja (specificne teme koje Vas zanimaju, Vaš hobi itd.), CTA (Call to Action) - poziv na akciju (šta očekujete da drugi urade nakon što pročitaju vaš “summary”). Ovo može biti poziv za povezivanje i izgradnju novih profesionalnih odnosa.
5. Multimedija
Pretvorite svoj profil u priliku za brendiranje tako što ćete ga vizuelno poboljšati. Dodajte multimedijalni sadržaj (slike, video snimke, članke itd.) u odeljcima rezime (summary), iskustvo i obrazovanje. Ovaj sadržaj treba biti relevantan Vašem ličnom brendu koji želite da kreirate na LinkedIn-u.
6. Iskustvo i obrazovanje
Obavezno navedite sva prethodna radna iskustva koja ste imali. Unutar svakog odeljka popunite sve potrebne informacije i napišite kratak opis svake pozicije koju ste imali. Usredsredite se na svoja dostignuća i dodajte statističke podatke koji bi to podržali. Na primer, budite konkretni i naglasite da su, dok ste Vi bili menadžer prodaje, ostvareno je 120% zadatih ciljeva.
7. Veštine
Važno je da naglasite svoje najsnažnije veštine, a ovo je odeljak za to. Izbegavajte generičke veštine koje bi danas svi trebali imati (timski rad, Word, itd.) i fokusirajte se na one koje su izuzetno relevantne za Vašu trenutnu poziciju. Ovo su neke od najpopularnijih veština na LinkedIn-u trenutno.
Ne zaboravite da je Vaš LinkedIn profil „živa životinja“ i da bi trebalo da ga redovno ažurirate. Kad god postignete novi rezultat u svom trenutnom poslu ili naučite nešto novo, vratite se na svoj LinkedIn profil i ažurirajte ga.
Ako nemate dovoljno vremena ili Vam je potrebna pomoć u upravljanju LinkedIn profilom, slobodno nas kontaktirajte.