Vrlo često nas klijenti pitaju šta znače odredjeni pojmovi iz izveštaja koje im šaljemo. S’ obzirom da se digitalni marketing razvija veoma brzo u poslednje vreme, svakodnevno se javljaju novi pojmovi koje ljudi van sveta digitalnog marketinga ne razumeju. Zato smo odlučili da napravimo neku vrstu rečnika kako bismo demistifikovali digitalni marketing i olakšali Vam putovanje kroz isti.
Zbog obimnosti rečnika delimo ga na 3 dela. Ukoliko smo propustili neki pojam, ili Vam značenje nekog nije dovoljno jasno, kontaktirajte.
Nadamo se da će Vam serija ovih bloga olakšati razumevanje “našeg” jezika.
- Pretraživač (Search engine)
Softver namenjen pretraživanju interneta. - SERP (Search Engine Results Page)
Stranica koja prikazuje rezultate pretraživača. - Pregledač (Browser)
Softver namenjen prikazivanju web sajtova i stranica. - Optimizacija za pretraživače - SEO (Search Engine Optimisation)
To je proces indeksiranja i boljeg rangiranja sajta u rezultatima pretrage.
- Algoritam pretraživanja (Search algorithm)
Proces kojim se, na osnovu određenih parametara, unutar skupa podataka pronalazi traženi. U većini slučajeva podrazumeva Google-ov algoritam. - Organske pretrage (Organic search)
Unos jedne ili više ključnih reči u pretraživač. Organski rezultati su oni koji se pojavljuju u SERP-u zbog svoje relevantnosti za dati upit, nasuprot plaćenim reklamama. - Off-site optimizacija (Off-site optimization)
Složen proces koji za cilj ima pospešivanje saobraćaja/SERP položaja upotrebom različitih tehnika, npr. građenjem linkova, email marketingom, marketingom na društvenim mrežama, itd. - On-site optimizacija (On-site optimization)
Proces uređivanja sajta prema standardima pretraživača kako bi on bio pregledan i pretraživaču i posetiocima. Uključuje optimizovanje naslova na stranicama, tagova, sadržaja i celokupne strukture web stranice. - Google analitika (Google Analytics)
Alat koji omogućava praćenje i analizu poseta i ponašanja korisnika na određenom sajtu. - Google Search konzola
To je Google Search konzola, nekada Google Webmaster Tools, besplatan alat koji prati ponašanje korisnika na web sajtu. - AdWords kampanja (AdWords campaign)
Google-ov sistem za plaćeno oglašavanje, koji Vam omogućava da izrađujete oglase kako biste privukli korisnike u trenutku kada traže određene proizvode ili usluge.
- Ključna reč (Keyword)
Relevantna reč ili fraza za koju se web stranica rangira. - Ključne reči sa malim brojem pretraga (Low volume keywords)
Ključne reči koje korisnici retko unose kao upit u pretraživač. - Ključne reči sa velikim brojem pretraga (High volume keywords)
Ključne reči koje korisnici često unose kao upit u pretraživač. - Gustina ključnih reči (Keyword density)
Procenat pojavljivanja određene ključne reči na stranici u odnosu na ukupan broj reči na njoj. - Bidovanje (Bidding)
To je licitiranja proces u reklamnoj kampanji (ili u kampanji na društvenim mrežama). - Ciljna publika (Target audience)
Profil korisnika kojima je namenjen određeni proizvod ili usluga. - CPA (CPA – Cost-per-acquisition)
Cena po akciji/akviziciji. Cena koju oglašivač mora da plati svaki put kada korisnik izvrši željenu akciju. - CPC (CPC – Cost-per-click)
Cena po kliku, odnosno cena koju oglašivač mora da plati svaki put kada korisnik klikne na njegov AdWords oglas. - PPC (PPC – Pay-per-click)
Tip AdWords oglašavanja zasnovan na plaćanju oglasa na osnovu broja klikova na iste. - PPI (PPI – Pay-per-impression)
Tip AdWords oglašavanja zasnovan na plaćanju oglasa na osnovu broja prikaza istih. - Prikaz (Impression)
Svaki put kada se oglas prikaže na Google mreži računa se kao jedan prikaz. - Odnos klikova i prikaza (CTR – Click-through rate)
Količnik broja klikova na oglas i broja prikaza istog oglasa. - Konverzija (Conversion)
Poseta pretvorena u željenu akciju. - Procenat konverzija (Conversion rate)
Ukupan procenat korisnika koji su izvršili neki oblik konverzije na sajtu (kupili proizvod ili uslugu, pretplatili se na besplatne mejlove i obaveštenja, itd.) - Pospešivači konverzija (Conversion boosters)
Povećavaju verovatnoću da će se korisnik odlučiti na željenu akciju. - Optimizacija procenta konverzija (Conversion rate optimization)
Analiziranje razloga zbog kojih se korisnici ne odlučuju na akciju i pronalaženje rešenja. - CTA (CTA – Call to Action)
Poziv na akciju - vizuelni ili tekstualni deo web stranice koji poziva korisnika da preduzme određeni korak, npr. da se registruje, kupi proizvod, upiše svoju email adresu, itd.