fbpx

U prethodnom blogu, podelili smo sa Vama najosnovnije reči i izraze iz našeg rečnika vezanog za digitalni marketing. U ovom blogu nastavljamo sa objašnjenjem pojmova iz ovog sveta i objašnjavamo Vam pojmove vezane za vebsajt i kreiranje istog.

Ukoliko Vam neki pojmovi i dalje nisu jasni ili smo ovde izostavili neke koji Vas posebno interesuju, slobodno nas kontaktirajte. Tu smo da Vam olakšamo putovanje kroz svet digitalnog marketinga.

U sledećem blogu se osvrćemo na generalne pojmove iz digitalnog marketinga.

  • Odredišna stranica (Landing page)
    Stranica koja poziva posetioca na određenu akciju.
  • Brzina stranice (Page speed)
    Brzina kojom se određena stranica učitava. Saznajte koliko je brz vaš sajt ovde.
  • Ulazna stranica (Doorway page)
    Stranica koja za cilj ima da što bolje predstavi sajt “paucima” pretraživača i pruži im pravu informaciju o njemu.
  • Checkout stranica (Checkout page)
    Stranica na kojoj se vrši plaćanje nakon izvršene kupovine na sajtu.
  • Anchor tekst (Anchor text)
    Tekstualni, vidljivi deo linka na koji se može kliknuti i koji vodi na drugu veb stranicu.
  • Image tag (Image tag)
    Element kojim se prikazuje slika na HTML stranici.
  • Title tag (Title tag)
    Element koji definiše naslov dokumenta.
  • Meta tag (Meta tag)
    Kratak opis sadržaja stranice.
  • ALT tag (ALT tag)
    Element koji pruža tekstualnu alternativu slikama na HTML stranici.
  • Građenje linkova (Link building)
    Građenje linkova na kvalitetnim i relevantnim sajtovima, radi podizanja vidljivosti i boljeg pozicioniranja u rezultatima pretraživača.
  • Neispravan link (Broken link)
    Link koji vodi ka nepostojećoj veb stranici.
  • Dolazni link (Backlink)
    Link koji sa neke druge stranice vodi do datog sajta.
  • Spoljašnji link (External link)
    Link koji vodi do stranice na drugom veb sajtu.
  • Unutrašnji link (Internal link)
    Link koji vodi do druge stranice unutar istog sajta.
  • Webmaster (Webmaster)
    Osoba koja je odgovorna za održavanje jednog ili više sajtova.
  • Mapa sajta (Sitemap)
    Spisak stranica koje određeni veb sajt sadrži a koje su dostupne korisnicima.
  • Broj posetilaca koji odlazi sa sajta (Bounce rate)
    Procenat korisnika koji odlaze sa sajta bez interakcije.
  • Domen koji upućuje na sajt (Referring domain)
    Domen na kome postoje linkovi koji vode ka datom sajtu.
  • Kolačići (Web cookies)
    Skup informacija koju neki sajt ostavlja na korisnikovom pretraživaču kako bi unapredio korisnikov boravak na sajtu (automatsko prepoznavanje korisnika i sl.)
  • Indeksiranje (Indexing)
    Proces prikupljanja, razvrstavanja i čuvanja podataka, koje za cilj ima lakše pristupanje informacijama. U kontekstu pretraživača podrazumeva katalogizaciju veb stranica.

  • Pop-up poruka (Pop-up message)
    Oblik oglašavanja koji podrazumeva iskakanje novog prozora koji prikazuje reklame i oglase.
  • Responsivan dizajn (Responsive design)
    Web dizajn koji omogućava optimizovano prikazivanje, korišćenje, čitanje i kretanje kroz web sajt na uređajima različitih veličina ekrana.
  • Snipet (Snippet)
    Mali deo teksta ili izvornog koda koji može biti ubačen u kod programa ili web stranice.
  • Spam parametri (Spam parameters)
    Parametri koji otkrivaju karakteristike web sajtova koji nisu u skladu sa pravilima Google-a.
  • Upiti (Queries)
    Reči ili fraze koje kucamo u pretraživač kada nešto tražimo.