U prethodnom blogu, podelili smo sa Vama najosnovnije reči i izraze iz našeg rečnika vezanog za digitalni marketing. U ovom blogu nastavljamo sa objašnjenjem pojmova iz ovog sveta i objašnjavamo Vam pojmove vezane za vebsajt i kreiranje istog.
Ukoliko Vam neki pojmovi i dalje nisu jasni ili smo ovde izostavili neke koji Vas posebno interesuju, slobodno nas kontaktirajte. Tu smo da Vam olakšamo putovanje kroz svet digitalnog marketinga.
U sledećem blogu se osvrćemo na generalne pojmove iz digitalnog marketinga.
- Odredišna stranica (Landing page)
Stranica koja poziva posetioca na određenu akciju. - Brzina stranice (Page speed)
Brzina kojom se određena stranica učitava. Saznajte koliko je brz vaš sajt ovde. - Ulazna stranica (Doorway page)
Stranica koja za cilj ima da što bolje predstavi sajt “paucima” pretraživača i pruži im pravu informaciju o njemu. - Checkout stranica (Checkout page)
Stranica na kojoj se vrši plaćanje nakon izvršene kupovine na sajtu. - Anchor tekst (Anchor text)
Tekstualni, vidljivi deo linka na koji se može kliknuti i koji vodi na drugu veb stranicu. - Image tag (Image tag)
Element kojim se prikazuje slika na HTML stranici. - Title tag (Title tag)
Element koji definiše naslov dokumenta. - Meta tag (Meta tag)
Kratak opis sadržaja stranice. - ALT tag (ALT tag)
Element koji pruža tekstualnu alternativu slikama na HTML stranici.
- Građenje linkova (Link building)
Građenje linkova na kvalitetnim i relevantnim sajtovima, radi podizanja vidljivosti i boljeg pozicioniranja u rezultatima pretraživača. - Neispravan link (Broken link)
Link koji vodi ka nepostojećoj veb stranici. - Dolazni link (Backlink)
Link koji sa neke druge stranice vodi do datog sajta. - Spoljašnji link (External link)
Link koji vodi do stranice na drugom veb sajtu. - Unutrašnji link (Internal link)
Link koji vodi do druge stranice unutar istog sajta. - Webmaster (Webmaster)
Osoba koja je odgovorna za održavanje jednog ili više sajtova. - Mapa sajta (Sitemap)
Spisak stranica koje određeni veb sajt sadrži a koje su dostupne korisnicima. - Broj posetilaca koji odlazi sa sajta (Bounce rate)
Procenat korisnika koji odlaze sa sajta bez interakcije. - Domen koji upućuje na sajt (Referring domain)
Domen na kome postoje linkovi koji vode ka datom sajtu. - Kolačići (Web cookies)
Skup informacija koju neki sajt ostavlja na korisnikovom pretraživaču kako bi unapredio korisnikov boravak na sajtu (automatsko prepoznavanje korisnika i sl.)
-
Indeksiranje (Indexing)
Proces prikupljanja, razvrstavanja i čuvanja podataka, koje za cilj ima lakše pristupanje informacijama. U kontekstu pretraživača podrazumeva katalogizaciju veb stranica. - Pop-up poruka (Pop-up message)
Oblik oglašavanja koji podrazumeva iskakanje novog prozora koji prikazuje reklame i oglase. - Responsivan dizajn (Responsive design)
Web dizajn koji omogućava optimizovano prikazivanje, korišćenje, čitanje i kretanje kroz web sajt na uređajima različitih veličina ekrana. - Snipet (Snippet)
Mali deo teksta ili izvornog koda koji može biti ubačen u kod programa ili web stranice. - Spam parametri (Spam parameters)
Parametri koji otkrivaju karakteristike web sajtova koji nisu u skladu sa pravilima Google-a. - Upiti (Queries)
Reči ili fraze koje kucamo u pretraživač kada nešto tražimo.