fbpx

Kao nastavak prethodna dva bloga, pred Vama je treći, poslednji deo rečnika digitalnog marketinga. Bez obzira da li se profesionalno bavite marketingom ili nemate dodirnih tačaka sa ovom delatnošću, današnja pismenost podrazumeva i razumevanje osnovnih pojmova digitalnog marketinga. Šta je kampanja a šta marketing sadržaja? Ko je influencer i šta predstavlja korisničko iskustvo? Ove i još neke pojmove objašnjavamo u ovom blogu.

  • Digitalni marketing (Digital marketing)
    Grana marketinga koja koristi digitalne kanale kako bi reklamirala proizvod ili uslugu.
  • Inbound marketing (Inbound marketing)
    Marketing metodologija kreirana da privuče posetioce i potencijalne kupce umesto da “gura” brend, proizvod ili uslugu. Predstavlja kombinaciju SEO-a, sadržaja i društvenih mreža.
  • Outbound marketing (Outbound marketing)
    Metodologija marketinga u kojoj kompanija inicira razgovor i šalje poruku publici umesto da publika prvo kontaktira njih.
  • B2B marketing (Business to Business marketing)
    Marketing putem koga kompanije ne nude svoje proizvode ili usluge krajnjim korsinicima, nego drugim preduzećima.
  • B2C marketing (Business to Consumer marketing)
    Marketing pomoću koga kompanije fokusiraju svoju prodaju na pojedince i plasiraju svoje proizvode za ličnu upotrebu.
  • Strategija za digitalne medije (Digital media strategy)
    Plan za ostvarivanje ciljeva putem digitalnih kanala.
  • Urednički kalendar (Editorial calendar)
    Kalendar koji koriste blogeri, izdavači i kompanije radi upravljanja redovnim objavama sadržaja.
  • Kampanja (Campaign)
    Serija reklamnih poruka koje dele temu i stavljaju na tržište proizvod ili uslugu. U kontekstu digitalnog marketinga, kampanje se mogu voditi kroz reklamne platforme za pretraživačku i prikazivačku mrežu (tj. Google), društvene mreže, e-poštu itd.
  • Vrednost proizvoda (Value proposition)
    Poslovna ili reklamna izjava koju kompanija koristi da prikaže zašto korisnik treba da kupi proizvod ili iskoristi uslugu.
  • Povraćaj investicije (ROI – Return on Investment)
    Procenat neto profita, nakon oporezivanja, od investicije uložene u ostvarivanje tog profita.
  • Sadržaj
    Bilo koji oblik informacije na internetu koja bi trebalo da nudi neku vrednost onima koji su u kontaktu sa njom. Moze biti u obliku teksta, slike ili videa.
  • Marketing sadržaja (Content marketing)
    Termin koji objedinjuje marketing strategije i aktivnosti objavljivanja i distribucije sadržaja. Ima za cilj da obezbedi kvalitetne i relevantne informacije koje će dovesti do željene akcije korisnika.
  • Strategija sadržaja (Content strategy)
    Proces planiranja, razvoja i upravljanja sadržajem.
  • Blog
    Blog je veb stranica koja se redovno ažurira novim pisanim sadržajem. Blogovi su važan deo veb stranice u digitalnom marketingu jer redovno nude nov sadržaj koji može privući nove posetioce, angažovati postojeće i Google-u dati signale autoriteta.
  • Gostujući clanak (Guest post)
    Članak koji je autor napisao i objavio na tuđem blogu.
  • Webinar (Webinar)
    Seminar na internetu koji se koristi za osposobljavanje, informisanje ili prodaju publici koja se prijavila za pregled prezentacije.
  • E-commerce (E-commerce)
    Štandovi za elektronsku trgovinu, tj. trgovinu na internetu direktno izmedju prodavca i potrošača.
  • CRM (Customer Relationship Management)
    CRM je skup praksi, strategija i tehnika koje se koriste radi analiziranja i upravljanja interakcijama sa korisnicima. Cilj im je poboljšanje odnosa sa korisnikom, kao i poboljšanje prodaje.
  • Hashtag (Hashtag)
    To je fraza koja započinje simbolom "#" koja se koristi na društvenim mrežama kao način za označavanje sadržaja koji korisnici mogu pronaći. Ovo se može koristiti za pronalaženje korisnika koji traže široke i/ili detaljne teme na društvenim mrezama.
  • UX (User Experience)
    Korisničko iskustvo tj. način na koji korisnik komunicira sa veb stranicom ili aplikacijom (gde klikne, koje stranice posećuje, koji “prozori” se otvaraju, itd.).
  • Analiza konkurencije (Competitor analysis)
    Analiza koja za cilj ima da prikaže kako je određena firma pozicionirana u odnosu na konkurentsku po pitanju tržišnog udela, spoljnog trgovinskog poslovanja, prometa, itd.
  • Uticajna osoba (Influencer)
    Osoba koja ima veliki broj pratilaca, samim tim i uticaj na društvenim mrežama.
  • Potencijalni klijent (Lead)
    Pojedinac ili preduzeće za koje verujete da će biti konvertovano u klijenta.
  • Kontaktiranje potencijalnih prilika (Outreach)
    Uspostavljanje početnog kontakta sa potencijalnim kupcima.