Osvrt na najnoviju promenu na Instagramu u svetu i kod nas
Lajkovi na Instagramu kakve smo do sada poznavali polako odlaze u prošlost od kako je ova društvena mreža počela sa skrivanjem prikaza broja lajkova delu korisnika širom sveta. Test je počeo u sedam zemalja, prvo u Kanadi a naknadno je u ovaj test program uključeno još 6 zemalja (Australija, Brazil, Irska, Italija, Japan i Novi Zeland). Od Novembra 14. u Srbiji imamo priliku da i sami vidimo kako izgleda Instagram bez lajkova. Na početku, lajkovi neće biti skriveni svim korisnicima, već samo ograničenom broju u svakoj državi. Ipak, kako je krenulo, čini se da u budućnosti više niko na Instagramu neće moći da vidi broj lajkova na objavama drugih korisnika, osim njihovih kreatora.
Osnovni cilj Instagrama je da na ovaj način natera korisnike da prestanu da “jure” za lajkovima i nauči ih da cene i prate pravi sadržaj, onaj koji vole, koji će im koristiti i koji će ih na bilo koji način ispuniti, čime će zadovoljstvo aplikacijom i Instagram-om biti samo veće.
"Želimo da postanemo najbezbednije mesto na Internetu", rekao je prilikom najave novih pravila Adam Moseri prvi čovek Instagram aplikacije.
Trka za što većim brojem lajkova već godinama poprima zabrinjavajuće proporcije, pa su i razne studije dokazale da "neuspeh" na društvenim mrežama može da ima loše dejstvo na mentalno zdravlje, naročito mladih ljudi. Studije su pokazale da primanje notifikacija putem pametnih telefona, poput lajkova koji vide korisnici Instagrama, šalje nalet hemijskog dopamina u mozak. Ovaj fenomen stvara zavisnost od društvenih mreža i utiče na mozak na sličan način kao što utiče kockanje. Društvene mreže povezane su sa sve većim poremećajima mentalnog zdravlja među mladima. Studija iz Kraljevskog udruženja za javno zdravlje iz 2017. u Velikoj Britaniji, je opisala Instagram kao platformu društvenih medija koja je najviše štetila za mentalno zdravlje mladih.
Ova novina imaće veliki uticaj i na marketinšku industriju u celini. Previše brendova i dalje juri prema lajkovima i daje prednost statistici nad proizvodnjom smislenih sadržaja i razvojem istinskih odnosa sa svojim korisnicima. Da bi se prilagodili, brendovi bi trebali napraviti korak unazad i preispitati razmenu vrednosti koju nude potrošačima. Što je ta razmena uravnoteženija, Instagram će biti korisniji za postizanje stvarne poslovne vrednosti brendova.
Brendovi su se dugo udvarali koristeći „lajkove“ kao jedino sredstvo identifikovanja uticaja ili za merenje uspeha kampanje na društvenim mrežama. Lajkovi su oduvek bili među najvažnijom statistikom, uključujući komentare, deljenje, pratioce, klikove i na kraju, konverziju. Iako bi gubitak lajkova mogao biti frustrirajući, to ne mora biti katastrofalno. Pogledajmo na ovu novinu kao priliku. Sakrivanje lajkova zapravo će prisiliti brendove da gledaju širu sliku i fokusiraju se na stvaranje kvalitetnog sadržaja uz plaćenu podršku kako bismo bolje pratili ROI i potencijalne konverzije. Sve u svemu, postaće stvarno jasno koje agencije imaju tehnologiju, strategiju i stručnost da bi uspele i pored ove promene.